Julgran

Julgran

söndag 21 september 2014

Veckans julglimt

Godmorgon!
Nu när sista veckan i September är här så kör jag väl en liten summering av tidigare veckas julglimt. Jag hade en ganska lugn vecka i mitt längtande och hade precis börjat inse hur mysigt det är att ta vara på de sista grillkvällarna och utedagarna samtidigt som det var höst. Det ändrades igår. Veckans julglimt är helt klart i stort sätt hela söndagen. Nybakt bröd, regnig dag, snö i kiruna, umgås med familj/släkt och bara ha det trevligt, tända ljus och julmusik. Helt underbart om man frågar mig..
Nu är det måndag igen och jag försöker se det positivt! Det är ju bara ännu en dag av alla dagar på ett år. En helt vanlig dag som dessutom tar oss 24 timmar närmre jul.

Jag har sovit rätt dåligt inatt, vaknat flera gånger av att det blåser som bara den ute. Jag var såklart tvungen att kika ut mitt i natten i hopp om lite, lite snö. Det fanns inget. Suck.. ;-). Idag strax innan klockan 6 var det 5, närmre 6 plus ute så det är väl inte så konstigt. Inte ens någon frost får jag nog se än. Det kommer nog snart dock, inatt väntas nollgradigt. Wohoo!
Jag sitter dessutom just nu med tända ljus och bara myser. Jullängtan har inte släppt sen igår kan jag lova haha. Är det tillåtet att kolla på polarexpressen eller någon annan julfilm nu..?  Jag ska nog göra det iallafall. :-).

Men vet ni vad jag ser om jag kollar Kirunas väderprognos!?
snöikiruna
 Tänk vad mysigt. Sista fredagen i september, snö och kallt. Jag skulle inte tvekat på en kopp varm choklad och julfilm/julmusik den kvällen..
Samtidigt som jag är riktigt avundsjuk så tror jag att som många andra sagt, jag behöver övergången. Jag behöver hösten. Att få låta sommaren gå och sakta men säkert få börja mysa på kvällarna och ha något att se fram emot. Men skulle det börja snöa skulle jag inte bli ledsen om man säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar