Julgran

Julgran

tisdag 16 september 2014

Mysmorgon

Godmorgon!!

Idag är en sån där mysig morgon. Lugn julmusik, ljusslingan är tänd och en massa julbloggar checkas av. Det är mycket skönare att inte bara strunta i julmyset bara för att det ska vara extra mysigt på fredagen. Nej. Så blir det nog inte så mycket av mer!

Det är onsdag, och får man då tycka att det nästan är fredag? Veckan har gått mycket fortare än förra. Imorgon är det städdag inför fredagen hos mig och sen är det liksom fredag! Wohoooo!!

Jag funderar på om jag föredrar hösten eller vintern. Jag älskar hösten. Färgerna, solen som bara finns där och lyser så fint utan någon jobbig värme, första frosten och kyliga kvällar. Riktigt mysigt. Men sen, första snön är oslagbar! När man går där och längtar som en tok till julen och så ser man att det börjar snön. Känslan är helt underbar. Och snön är så otroligt fin när solen lyser på. Men vintern har sina nackdelar, jag är otroligt rädd för att halka. Jag hatar också vinterskor, tycker dom är så klumpiga. Och att man måste sätta på sig flera lager kläder för att det är kallt ute osv osv. Men jag älskar vintern ändå… hm. Svårt val.

winter

Blandat 063

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar