Julgran

Julgran

torsdag 18 september 2014

Godmorgon fredag!

Nu är det fredag igen! Skönt? Ja.. inte lika skönt som förra veckan om jag ska vara ärlig. Jag har inte varit i sådant behov av ledighet som jag var då.

Igår var jag sjuk. Det började med att jag endast var otroligt, riktigt trött och hade en aning huvudvärk. Jag stannade ändå hemma från skolan, och jag har en dålig vana att äta riktigt mycket mer än jag egentligen kan när jag är sjuk. Bara av ren uttråkning.. jag fick lite matkoma faktiskt. Alltså, jag fick riktigt ont i magen och kunde inte göra mycket mer än att sova. Jag och mamma bakade även dumlekakor så nog fick jag lite mycket sånt i mig också.. haha. Jag mår bättre idag så det blir skola och sen är det marknad! Ska leta efter en väska och sedan bara komma hem och njuta av att det är fredag och att det är riktigt nära till oktober. Vad hände med september?? Känns som det var nyss jag första gången väntade med att läsa julbloggar i en vecka fram till fredagen och jag hade riktigt, riktigt mycket att läsa ikapp just för att vi hade gått in i september den veckan..

Jag har dessvärre precis som jag förstod, tappat längtan lite. När det blir för mycket av allt så glömmer jag nästan varför jag verkligen längtar. Det enda positiva med det är att jag får lättare att leva i nuet, och njuta av de sista grillkvällarna och de sista solnedgångarna.. dröjer ju inte innan solen är borta innan man ens börjat med middagen. Men det är mysigt även det!

Jag hade iallafall ork till att städa mitt rum igår så ikväll ska jag mysa med kvalfinalen i idol och vattenmelon och kanske någon kaka ;-) Något jag är väldigt sugen på är glögg. Längtar tills det är dags för det.
Blandat 101

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar