Julgran

Julgran

måndag 22 september 2014

Satsumas och tända ljus

Nu skulle det ju lika gärna kunna vara november. Det är GRISKALLT utomhus. Solen må skina och himlen vara klarblå men fy fasen vad det blåser alltså. Gick hem från skolan med jeans, höst/vinter jacka och vantar. När jag kom hem var händerna, även om jag råkar ha väldigt dålig blodcirkulation i fingrarna, iskalla. Och man var sådär härligt rosenröd och näsan rinner av kyla. Ja, det var faktiskt ganska mysigt. Bara snön som fattades. Det tråkiga är att jag får världens huvudvärk av sånt här väder, tråkigt! Menmen, det kändes lite vintrigt.. på vägen hem tänkte jag på satsumas. Jag hade i tanken hela dagen att be mamma köpa hem men valde att inte säga något, vi ska antagligen till dollar store och köpa doftljus senare ikväll så jag tänkte slinka in då och be lite snällt. Det behövs inte nu. När jag kom hem låg nämligen en hel påse full med satsumas på köksbänken! Gissa om jag blev glad!

Så jag norpade åt mig en, gick upp och tände ljus efter en kall promenad hem och nu sitter jag här. Med julmusik som vanligt.
satsumas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar