Julgran

Julgran

tisdag 16 september 2014

Smaksatta godbitar

Hej på er.

I juletider är vi väl överens om hur mycket plats pepparkakor har i kakburkarna. Hur härligt det doftar, och hur länge man kan hålla på att baka dom. Det är så gott. Eller, egentligen är det inte SÅ gott enligt mig, degen är godast. Men jag äter absolut minst 100 pepparkakor per jul ;-) Det är gott, så var inte oroliga, men om man nu ska jämföra med tex chocolate chips cookies som mamma gör.. då. Men det gör vi ju inte. Så det är gott.

Iallafall, det finns ju en del gott i butikerna man ofta vill smaksätta med just pepparkaka under julen. Jag klagar absolut inte.

Detta är något jag ska smaka i vinter,
Bild från endoftavnybakt.blogspot.com.
Hur gott ser det inte ut att vara? Det kanske inte alls är gott, jag vet inte. Men verkligen värt att testa, vet att detta redan funnits i butikerna tidigare år men jag har inte smakat.
Har redan planerat hehe, en kopp med varm glögg, en skål med sådana här dumlebitar och en bra julfilm eller julmusik och julbloggar. Kan inte vänta!! Ge mig jul nuuuu!!!


Bild från glasskoll.se.
Detta är också något jag ska smaka. Hur tråkigt det än kan vara ibland med just glass i kalla tider. Då är man kanske lite mer för varm choklad.. men jag vill ändå testa! Jag har smakat denna för fleeera år sedan, men på den tiden var jag kräsen till väldigt mycket och tyckte inte att det var så stort med pepparkakssmak liksom. Men nu är jag 100 gånger mer exalterad av detta. Speciellt när den orginala glassen är min absolut favoritglass.



Ska eller har ni smakat dessa? Vad tyckte ni? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar