Julgran

Julgran

söndag 7 september 2014

Mina mornar.

När det är skola och jag börjar 8 så går jag ofta upp väldigt tidigt. Runt halv 6. Endast för att hinna mysa och tänka igenom dagen litegrann då jag inte gillar att bara gå upp och byta om, äta och sticka. Det är inte mysigt alls. Och mysigt för mig är ju samma sak som julen i princip, haha. Det är mörkt på morgonen, jag tänder ljus, läser julbloggar, lyssnar på julmusik och äter en varm frukost. Det är julstämning! Detta började jag med förra året, dock mycket senare än jag börjat nu. Och det är lite synd, för jag har en känsla av att mysfaktorn kommer ligga något snäpp lägre i jul om jag redan börjar. Men.. det blir ju egentligen bara mysigare och mysigare för varje dag som går. Och nu är det ju faktiskt snart OKTOBER. Då mina kära vänner, då är det verkligen snart jul.
morgon 
Visst ser det sjukt mysigt ut!!? Jag ska inte göra såhär mer än på fredagar-söndagar har jag tänkt. (Jag går inte upp 5 på helger, men att jula i sig.) Då blir det extra mysigt på fredagen och jag har något att se fram emot till oktober/november när jag kan börja på riktigt.
Men just nu längtar jag som bara den till just fredag. För visst ser det mysigt ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar