Julgran

Julgran

söndag 21 september 2014

Nu tändas tusen juleljus...

...kanske inte, men två stycken iallafall. :-). Det blev ändrade planer idag då broderns sambo inte mådde så bra. Vi åkte då till min halvsyster och hälsade på med en inflyttningspresent då hon och hennes familj flyttat till en villa. Där fick vi mycket fika, och det var väldigt mysigt och gott. I deras vardagsrum luktade det jul.. jag vet inte varför riktigt. Doftljus var det, men jag tror inte det var någon speciell lukt mer än vanilj. Gott luktade det iallafall, och jag vart tvungen att sno två ljus upp till mitt rum. Det var dock lite läskigt att tända dom, jag har av någon anledning alltid varit riktigt rädd/försiktig när det kommer till ljus. Även om jag älskar det. Men imorgon ska det letas jullukter minsann! Eller åtminstone höst..

Så kvällen har spenderats åt nagellack och provpluggandes. Men nu sitter jag här med lite huvudvärk, ljus tända och julmusik. Klockan är 19:40 och det är bäcksvart ute. Skönt. Nu närmar vi oss!

Jag har även försökt fånga ljusen på bild med en iPhone. Lite taskig bild men trots det så är det bättre kvalité än från min "otroliga" kamera, som pappa gärna vill kalla den för.


ljus 
Idag har det varit många som eldat. Lukten och synen är så mysig, det får mig att tänka på vintern så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar