Julgran

Julgran

söndag 21 september 2014

Shopping

God jul skulle man ju kunna säga nu när det snöar så som det gör längre upp i norr.. jag kan inte beskriva hur avundsjuk men samtidigt hur glad jag är! Vill också att det ska snöa här såklart, men att det ens snöar värmer ju lite i julhjärtat. Jag minns för tre år sedan tror jag, då gick jag och mamma till julmarknaden i stan. Sedan gick vi hem och jag hade sådan julkänsla. Det var riktigt juligt i luften liksom. När vi kom hem började det snöa för fullt.. jag minns fortfarande känslan. Bästa känslan av alla juliga känslor om man frågar mig!!

Idag köpte jag två stickade tröjor. Skönt nu när det börjar bli riktigt kyligt (ska faktiskt bli minusgrader någon natt snart!!). Det fanns en del tröjor med lite mer vintriga motiv på men jag trivdes inte riktigt i dom.. men det fanns ju åtminstone! Det kanske blir ännu mer framåt jul, hoppas det.

Sen kikade vi in på rusta. Det tog ett tag innan jag fick syn på julavdelningen och jag tappade hoppet en stund. Jag sa till mamma att våran butik verkade vara lite efter iår. Det tyckte hon var skönt. Sedan tog vi två steg till och där fanns det minsann en hel del.

Det blev inte några inköp.. det var inte mor så intresserad av än, haha. Men nu är det verkligen inte långt kvar, jag blir så glad! Nu mot eftermiddagen kommer min halvbror och hans sambo hit med fikabröd. Vi ska nämligen fira sambon som fyllde 25 för några veckor sedan. Vi har tyvärr inte fått till det förrän idag.. men det ska bli mysigt! Dom är faktiskt två julälskare så det kan ju inte gå fel ;-)
Jag älskar söndagar. Jag tänker så lite jag kan på att det är måndag imorgon och då kan jag verkligen njuta.
Söndagsfrukostar är ju det bästa av allt. Just idag, nybakt bröd och hemmagjord plommonmarmelad. Det påminner så om julmysen man brukar ha.. när jag såg pepparkaksformar i lådan medan jag bakade bröd blev jag så sugen på att baka pepparkakor!! Åh, skynda på julen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar