Julgran

Julgran

tisdag 9 september 2014

God morgon!

Tidsinställt.
Godmorgon på er.
Just nu sitter jag nog och kollar på film eller tv. Och pluggar gör jag nog också, hoppas jag. Eftersom jag ska jula så lite jag kan fram tills fredag är detta tidssinställt för att det inte ska bli tråkigt med en död blogg. Och jag vill påminna er om att göra det bästa av dagen!

Det är onsdag, sista kvällen dom visar idol för den här veckan. Alltså är det snart fredag! Tänk på det. Det är snart jul, det tycker vi väl alla julälskare så varför ska vi sitta och bara vänta på fredagen när den är så himla nära? Värt att tänka på då jag vet att vissa tycker den är evigheter bort.

Den här helgen, hitta på något mysigt. På kvälle, tänd ljus och drick tex varm choklad. Eller tillochmed glögg om du känner för att slå till stort redan nu. Varför inte äta några pepparkakor? Eller vad som helst som du tycker om. Unna dig något juligt den här helgen. En julfilm, en massa julbloggarläsande eller varför inte sätta på julmusik? Imorgon, städa i huset samtidigt som du lyssnar på julmusik. Bädda rent i sängen. Vakna på fredag, känn hur stressen plötsligt försvann och gör något riktigt mysigt som får dig att tänka på julen. Helst när det är morgon eller kväll om det inte regnar då. Då är det som mysigast, jag vet inte med er men jag har svårt att jula om det är sol ute. Om det är snö, visst. Men nu är det ju faktiskt egentligen bara sensommar. Så gräset är fortfarande riktigt grönt. Känns lite fel att jula då, tycker jag.

Ha en perfekto onsdag.
hotcocoa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar