Julgran

Julgran

tisdag 23 september 2014

Höstdagjämning

Var det igår. Jag hade inte tid att skriva till er igår, helt ärligt så gjorde jag något hela långa dagen. Och igår kom jag ju faktiskt första frosten! Så bra tajming. Och nu går vi absolut mot mörkare tider, nu blir nätterna längre än dagarna. Äntligen! Nu kan man verkligen tända ljus :-).

Igår var det riktigt kyligt hela dagen. När jag cyklade hem från en vän strax efter 18 var det 4-5 grader ute. Jag cyklade där med min jacka och mina vantar och spände hela kroppen. Det var riktigt kallt men riktigt mysigt. Sen när man känner lukt av folk som eldar.. mmm... det luktar verkligen vinter och jul.

071078
092098
Idag väntar ännu en fullspäckad dag. Så jag önskar er en trevlig onsdag. Imorgon ska julbloggarna få vila lite, så jag har något att hugga in på när det är fredag igen. På lördag har jag, även då, planer. Så vi får se hur mycket bloggande det blir resten av veckan! Något blir det ju iallafall utan tvekan. :)
Det är en lite speciell dag idag. Nämligen 24 september, exakt tre månader kvar till höjdpunkten av allt julande. Om man nu kan säga så. Det är iallafall bara tre månader kvar till julafton..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar