Julgran

Julgran

torsdag 2 oktober 2014

Oktober

Ja, nu är vi ÄNTLIGEN där. Eller, får jag vara lite tråkig måste jag väl erkänna att jag inte alls längtar lika brutalt som jag har gjort. Självklart längtar jag, grejen är bara den att jag "glömt" vad det är jag längtar till så att säga. När jag tänker riktigt djupt på varför jag längtade pirrar det ju till i magen.

Första oktober svek oss inte utan började med minusgrader och frost. Det var sol för sista gången nästan denna höst och just nu visar prognosen mestadels regn. Det är inte minusgrader längre utan för en timme sedan visade termometern 10 plusgrader. Än så länge är det för mig alldeles för kallt nästan.. och nej, det beror inte på att jag inte vill ha snö eller liknande. Jag fryser bara onormalt mycket och får blålila läppar av att vara ute i 13 plus med tjock jacka och vantar. Jag vet inte vad det är som är fel på mig, haha. Men det krävs ju kallare än såhär för att få snö, så jag är redo att möta kylan.

Idag är det fredag. Det väntas 90 minuters orientering i skogen med skolan och nej, jag är absolut INTE taggad på det här. Helst vill jag bara bädda ner mig i sängen och ligga kvar där. Det går inte, tyvärr. Sedan är det bara tillbaka till skolan och vänta i en timme för nästa lektion, lunch och profil. Om det går som jag vill har solen inte hunnit visa sig innan jag kommer hem. För isåfall tror jag att det kan väntas nybakta bullar, varm choklad och kanske lite pepparkakor i köket. :-). Då kommer nog den hemska, kalla orientering vara ett minne blott. Och så värt det.

Men nu är det somsagt oktober och vi är inte långt ifrån tiden då alla andra också börjar tänka på julen.. många affärer har redan börjat. Det känns ju inte alls som att det för mer än en månad sen slog om till september. Wow!

NU KÖR VI!

julcollageBilder från tumblr. Jag blev förövrigt riktigt sugen på jul nu. Positivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar