Julgran

Julgran

torsdag 9 oktober 2014

Helt plötsligt blev allt jobbigt lätt

i_7622400624445_130445034026869475
Ja, ungefär så. Jag vaknade idag, 5:20 gick larmet, och hade fruktansvärt ont i magen. Det har jag fortfarande. Jag har ingen aning om varför, men jag tänker inte sjukanmäla mig idag! För jag tog upp mobilen, kollade igenom lite och även kollad jag väderprognosen enligt min mobil. Jag bläddrade ner lite och kollade på Söndagen den 19 oktober. Vad visade det? SNÖ! SNÖ! Jag blev helt till mig och trotsade magen och nervositet inför prov och lite annat och gick ner direkt och gjorde frukost. Det var frestande att väcka hela familjen och skrika att det ska snöa. Men tyvärr visar inte en enda till väderprognos snö och med tanke på att det är över en vecka kvar gissar jag på att den fina snöflingan har ändrats till ett regnmoln redan idag. MEN, jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir lite snö, det måste inte vara mycket! Bara att få se snöflingorna räcker. Och med tanke på alla äpplen som ligger på vår gård antar jag att det blir stressigt att få bort allt.

Igår kväll åkte jag och mor till ica maxi för jakt på ballerina pepparkaka utan vidare lycka. Det fanns inte alls och förutom pepparkakor och julmust så är ica riktigt sena iår. Om man kan säga så? Jag har för mig att de brukar komma upp före halloween iallafall, och då är det hela sortimentet. Kan dom inte ens köpa in lite ballerina?? Jaja. Mamma stod tålmodigt när jag i 20 minuter försökte välja vilket godis jag ville ha ta till idag istället för ballerina, det blev 70% choklad med apelsin smak. I hopp om smak som romerska bågar som jag intalat mig själv är liiite juligt så tog vi den och betalade så fort vi kunde innan jag hann ångra mig. Det känns bra med den, så när jag kommer hem idag blir det minsann julmust med choklad och allers julmagasin. Om ingen raffar åt sig de två sista pepparkakorna ur burken jag bad om att få hem (och som min bror ätit upp) så ska jag nog mumsa på dom också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar