Julgran

Julgran

tisdag 21 oktober 2014

Stillastående

Ja, jag vet! Förlåt! Men jag har inget juligt att blogga om. Jag ser mer och mer saker i affärerna och åt den godaste risgrynsgröten nånsin igår men utöver det har jag inte någon speciell längtan. Jag började tidigt med julen iår och förstod att det skulle bli såhär. Det kommer att komma och gå i perioder. Just nu blir jag inte ens exalterad över att se julgrejer/godis i affärerna och inte speciellt mycket av att det skulle snöa denna vecka.

Så jag tänker inte tvinga mig själv till att jula till det hela tiden utan istället vila upp mig från julen lite så kommer jag nog under nästa vecka dö-längta igen. Men mitt kaneldoftande ljus är tänt och det luktar såklart jättegott. Och när jag tänker på julbak så blir jag väldigt lycklig inombords. Jullängtan är inte död, den har bara svimmat lite. Det var lite för mycket ett tag, men snart är den frisk och igång i 100% igen! Då ses vi :-) Och jag lovar att det är snart.

20131117-190612.jpg
Detta är snart ett helt år sedan. Då hade jag premiär för risgrynsgröt och vi hade julmusik på och tror även mamma köpte hem julskinka. Är ingt fan av det så jag tog solvaboskinka som förövrigt är så otroligt god. 17 november var det här. Jag längtar till julen. Jag gör det, bara inte så brutalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar