Julgran

Julgran

fredag 10 oktober 2014

I väntan på julen

Inlägg skulle kommit upp igår kväll/sen eftermiddag.

Jag sitter här i soffan och dricker av min julmust. Av ren lathet så försöker jag spara det lilla som är kvar i glaset för att inte behöva gå ner för trappen och in i köket för att fylla på när idol börjar. *Tar en klunk*. Det går alltså inte så bra. Jag längtar så till julen nu. Jag vill inte ha skola igen. Jag vill inte gå upp tidigt för att tvingas iväg. Jag är så stressad att jag vaknar upp mitt i natten och på en sekund förhör mig själv på något prov och sedan somnar igen. Och jag får ont i magen, så stressad är jag. Idrott är det värsta jag vet (även om träning kan vara roligt, men inte ämnet idrott) och idag fick vi jobba så hårt att en i klassen började gråta. Jag skulle gärna se till att idrott blir bortplockat. Nog om det, jag vill ha LOV. Ett oändligt jullov. Med massa jul, lussebullar, ljusstakar, julstjärnor och julmusik. Jag vill ha pepparkaksbak och mysiga frukostar på advent. Jag vill ha snö. Jag vill åka pulka som om jag vore fem igen. Jag vill sitta och kolla på julgranen, bara för att jag kan.
Jag vill ha JUL. Gud vad mysigt det ska bli!! :) Det är inte långt kvar nu!

musseochmimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar