Julgran

Julgran

måndag 6 oktober 2014

Jotex

Hej alla jultokiga.

Nu har jotex kommit ut med alla julsaker på deras hemsida. Riktigt fina grejer, inte det här metall och koppar som många satsar på i år utan mer tradionellt. Rött och beiget finns det mycket av. Och vitt. Det gillar jag! Så har det alltid varit hemma hos oss och så vill jag fortsätta ha det. Så kika in där!

När jag kollar ut genom fönstret nu så har många träd tillochmed tappat sina löv. Minns ni att sist jag skrev om detta så hade löven inte ens skiftat färg? Det har dom nu.. det är SÅ fint ute! Rött, oranget, gult, grönt osv. De mindre positiva är väl alla äpplen som ligger och skräpar under trädet. Och nej, det är inte litegrann. Våra grannar tycker rent ut sagt synd om oss. Det är så mycket! Så himla mycket! Sist vi plockade upp vartenda äpple tog det oss 6 timmar. Och då hade vi plockat några kassar varje dag i en vecka innan det. Så gissar på att det blir mycket grenar kapade inför nästa säsong.. det positiva är ju iallafall all äppelpaj ;-) så mumsigt. Under helgen bakades hela tre stycken. Synd att jag är känslig för gluten och får så otroligt ont i magen av pajdeg. Tråkigt!
Idag stannade jag hemma från skolan. Åkte iväg på danslektion och sedan hem igen. Jag behöver en extra vilodag. Stressen gnager i mig, och det är därför jag mår så dåligt. Att det snart är höstlov gör mig åtminstone på bättre humör!

Idag ska jag kolla på några julfimer. Det gjorde jag ju första gången i högsommaren men nu är det iallafall lite mer normalt :-P
Happy-Christmas-Cookieezwallpapers.com kommer bilden ifrån. En riktigt söt pepparkaksgubbe! Kan inte vänta på att få baka pepparkakor igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar