Julgran

Julgran

söndag 12 oktober 2014

Scones och choklad

Godmorgon vänner.

Imorse när jag vaknade hade jag riktig såndär adventskänsla. Inte julkänsla utan att man vaknar och känner av att det är advent. Dock är det inte advent så det blev ju lite konstigt där men det gör inte mig något. Ute har solen försvunnit och istället regnar det och himlen är riktigt tung och grå. När det är söndag har jag oftast den såkallade söndagsångesten men jag ska försöka att inte tänka alls på att det är måndag imorgon utan jag valde att göra något bra av dagen, så jag gick ner och bakade scones. Ett riktigt gott recept var det, och liiite nyttigare med lite smör och några gram grahamsmjöl. Så utan att någon var vaken och jag var den enda som smakade av dom 100% färska så åt jag då scones till frukost och drack ett glas nesquik som är en chokladdryck. Gott. Jag kanske undrar lite i efterhand varför jag inte gjorde varm choklad menmen. Nu  ligger allt i min mage och jag är nöjd.

En halvtaskig mobilbild har jag att bjuda på.
scones

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar